Seminari di Equazioni Differenziali e Applicazioni: Asymptotics of PDEs with random coefficients

Giovedì 2 Ottobre 2014, ore 11:30 - Aula 2BC30 - Nicolas Dirr

ARGOMENTI: Seminari

SEMINARI DI EQUAZIONI DIFFERENZIALI E APPLICAZIONI

Nicolas Dirr (Cardiff University) sta tenendo una serie di lezioni, adatta a studenti di dottorato, dal titolo "Asymptotics of PDEs with random coefficients"

Abstract:
This course will cover problems related to the asymptotical behaviour of PDEs and variational problems with random coefficients. We will start with a review of linear and nonlinear random homogenization and Gama-convergence problems and then move to some phenomena related to the interaction of randomness and nonlinearity, e.g. pinning for interfaces in a random environment. The course should be accessible for PhD students.

Le prossime due lezioni saranno Giovedì 2 Ottobre dalle 11:30 alle 12:15 e dalle 12:30 alle 13:15 in aula 2BC30.

Rif. Int. M. Bardi, P. Mannucci, C. Marchi

Download Website