Seminari Prof. G. Barbatis

ARGOMENTI: Convegni

Il Professor Gerassimos Barbatis dell'Universita' di Atene terra' due seminari come segue.

1) "Spectral stability of elliptic operators under $L^p$ perturbation of the coefficients", Mercoledi' 12 Dicembre 2007 alle ore 14.30 in aula 1C/150.

2) "Trace ideals: an introduction", Giovedi' 13 Dicembre 2007 alle ore 17.00 in aula 1AD/50.

Del primo si riporta l'abstract piu' sotto. Per quanto riguarda il secondo, esso ha un carattere introduttivo ed e' consigliato anche a studenti di laurea e del dottorato che vogliano farsi una idea della "hard analysis of compact operators in Hilbert spaces".

-Abstract
We consider second-order uniformly elliptic operators on bounded Euclidean domains. We study the stability of such operators under $L^p$ perturbation of the coefficients and obtain precise stability bounds of the resolvent in Schatten classes. This depends on a regularity property of the resolvent which is also discussed. The case of higher-order operators is also considered."

Rif. int. P. D. Lamberti