A generalization of the Mitchell Lemma and applications

Martedi' 8 Novembre 2011 - S. Crivei, C. Nastasescu

ARGOMENTI: Seminari

SEMINARIO DI ALGEBRA
Martedi' 8 novembre 2011 alle ore 15 in aula 2BC30 i professori Septimiu Crivei (Babes-Bolyai University, Cluj-Napoca) e Constantin Nastasescu (Simion Stoilow Mathematical Institute, Bucharest) terranno un seminario dal titolo "A generalization of the Mitchell Lemma and applications".

-Abstract
We prove a generalization of the Mitchell Lemma, and we show that it is a key lemma that can be used in order to deduce in a unified easier way several important results. Thus, the Ulmer Theorem, the generalized Gabriel-Popescu Theorem and the generalized Takeuchi Lemma are all consequences of the generalized Mitchell Lemma.

Rif. int. S. Bazzoni